Jennygården är beläget i centrala Kalmar på Jenny Nyströms Gränd 5. Till oss är det cirka 500 meters promenadavstånd från Kalmar Centralstation som har förbindelse med tåg och buss. Från flygplatsen, Kalmar Öland Airport, går Flygbussen, linje 402 Kalmar-Smedby till Kalmar Centralstation.
Boendet disponeras från kl. 15.00 ankomstdagen till kl. 12.00 avresedagen. Då vi inte har reception utan tillämpar självincheckning vill vi att du kontaktar oss före ankomst. Du får då portkod till grinden och kod till din lägenhets nyckelbox. Läs mer om ditt boende på Bra att veta →
Parkeringsplatser finns nära Jennygården, exempelvis på Jenny Nyströms Gränd och på tvärgatan Unionsgatan. Information om de olika parkeringszonerna i Kalmar går att läsa om på Parkering i Kalmar →
Här sammanfattar vi svar på vanliga frågor om Jennygården.
Jenny Nyströms Gränd 5, 392 33 Kalmar
072 – 150 01 49
info@jennygarden.se
Läs mer om hur du hittar till Jennygården på
Hitta hit →
Läs mer på
Lägenheter →
Enklast bokar du online genom att välja Boka i menyn eller genom att följ länken nedan:
Full betalning ska ske 30 dagar innan incheckning genom betalning via något av följande alternativ:
Vid utlandsbetalning använd följande iban nr:
Läs mer på Bra att veta →
Täcken och kuddar finns. Ta med egna sängkläder och handdukar. Det går även att hyra ett set med sängkläder och handduk för 100 kr/person och vistelse. Välj detta alternativ vid din bokning.
Städa före avresa, så det alltid är fint tills nästa gäst kommer. Slutstädning går att köpa till för 800 kr. Välj detta alternativ vid bokning.
Läs mer på Bra att veta →
Vi vet att hundar och katter är en del av familjen och på Jennygården är du välkommen att ta med din bästa vän. Vänligen håll din hund eller katt kopplad då du är utomhus, rasta utanför Jennygården och visa alltid hänsyn mot andra hyresgäster.
Ja, det finns en gemensam tvättstuga på Jennygården som är till för våra gäster. Tvättning får ske mellan kl 0800 - 2200.
Parkeringsplatser finns nära Jennygården, exempelvis på Jenny Nyströms Gränd och på tvärgatan Unionsgatan. Information om de olika parkeringszonerna i Kalmar går att läsa om på:
kalmar.com/sv/bil-och-parkering →
Läs mer om hur du hittar till Jennygården på
Hitta hit →
Meddela oss omgående om du saknar något eller om något ska rättas till.
Avbokning skall ske skriftligen till info@jennygarden.se
Uppge alltid namn, kontraktsnummer och bokad ankomstdag.Avbokning sker senast 7 dagar före ankomst på lågsäsong, därefter är bokningen bindande. På högsäsong vecka 27-33 sker avbokningen 30 dagar före ankomst därefter är bokningen bindande.
Kalmar och Öland har många bra restauranger och caféer. Här listar vi några av våra favoriter.
Kalmar och Öland har många bra restauranger och caféer. Här listar vi några av våra favoriter.
Dessa villkor gäller mellan Svenska Semesterhem AB som driver Jennygården i Kalmar och kunden (även kallat gästen/gäster i fortsatt text) som endera har bokat själv som privatperson eller företag eller som har bokat för annan/andra personer eller företag eller som har bokat för en grupp av personer eller företag.
Bokning av boende: För att boka/ingå i ett avtal med Svenska Semesterhem AB gällande Jennygården i Kalmar avseende boende skall kunden, som är ansvarig för bokningen, vara minst 25 år gammal. I grundpriset ingår endast boende. Sänglinne, handdukar och städning kan beställas extra, om inget annat är angett i bekräftelsen. Sker bokning för en grupp ska en kontaktperson utses. Kontaktpersonen ansvarar för gruppens bokningar/beställningar och är gruppens kontaktperson under vistelsen. Namn, personnummer, mobilnummer till samtliga gäster skall meddelas Svenska Semesterhem AB, skriftligen senast vid ankomst. Detta skickas till info@jennygarden.se Svenska Semesterhem AB förbehåller sig rätten att byta lägenhet till en annan likvärdig lägenhet, eller uppgradera till bättre en lägenhet med bättre standard. Minimum bokningslängd under högsäsong är 3 dygn.
Bokningsbekräftelse: Vid mottagande av bokningsbekräftelsen skall kunden/kontaktpersonen kontrollera denna, så att alla uppgifter stämmer. Det är kunden/kontaktpersonen som ansvarar för att uppgifterna på bokningsbekräftelsen är korrekta.Bokningsbekräftelse skickas via e-post.I händelse av fel skall Svenska Semesterhem AB kontaktas inom 7 dagar från mottagandet av bekräftelsen. I annat fall så anses det att bokningen är accepterad samt de allmänna villkoren i bokningsbekräftelsen.
Betalning: Har man bokat en längre period så är det första månaden som ska vara betalad. Sedan gör kunden/kontaktpersonen resterande betalning i förskott innan varje månad. Om det är överenskommet att fakturera löpande i efterhand till ordinarie pris gäller 10 dagarsbetalningsfrist. Betalning sker alltid på bg: 5648-2060 eller på Swish: 123 212 77 36.
Avbokning: Avbokning skall ske skriftligen till info@jennygarden.se. Uppge alltid namn, kontraktsnummer och bokad ankomstdag. Avbokning sker senast 7 dagar före ankomst på lågsäsong, därefter är bokningen bindande. På högsäsong v 27-33 sker avbokningen 30 dagar före ankomst därefter är bokningen bindande.
Gällande ironman veckan gäller särskilda regler. Hälften ska vara betalat före 31/12. Sker avbokning efter det sker ingen återbetalning av delbetalningen, Resterande del ska vara betalat 1/5. Därefter är bokningen bindande. Avbokning efter dat datumet sker ingen återbetalning.
Andra hand: Kund har ej rätt att hyra ut hyrd lägenhet eller del av lägenhet i andra hand, om det inte är skriftligen överenskommet med Svenska Semesterhem AB.
Ankomst: Kund får disponera rummet från kl 15:00 på ankomstdagen till kl 12:00 på avresedagen. Innan ankomst så bör kund kontakta Jennygården för att komma överens om när incheckning ska ske. Oftast är det självincheckning som gäller och då kan kund kontakta Jennygården för vidare information.
Reklamation: Klagomål på hotellrummet skall framföras till receptionen, via telefon, tel nr 070-9394738 eller mail så snart som möjligt, dock senast kl 12:00 dagen efter ankomst. Om inte hotellrummet som tillhandahållits är i avtalat skick och Svenska Semesterhem inte kan åtgärda detta inom rimlig tid, eller erbjuda likvärdigt boende mot ett annat har Kund rätt att säga uppavtalet.
Ansvar för egendom/vållande av skada: Svenska Semesterhem AB ansvarar Ej förkvarglömda/borttappade/stulna saker. Skada som vållas kunden genom försummelse från Svenska Semesterhems sida, skall ersättas. Kunden skall i sådana fall anmäla detta omgående tillreceptionen. Kunden är å sin sida ansvarig för skada i de fall kunden själv, eller någon i dess sällskap, genom försummelse, vållat skadan.
Övriga skyldigheter: Kunden/gästerna skall vårda lägenheten väl och följa följandeordningsregler, anvisningar och bestämmelser som gäller för boende hos Svenska Semesterhem AB.
a) Kunden/gästerna skall mellan 22:00 och 07:00 iaktta största hänsyn och tystnad gentemot andra boende gäster.
b) Kunden ansvarar för skador som uppstår på fastigheten och dess inventarier i de händelser skadan har orsakats av att kunden eller gästerna i sällskapet eller någon annan, som bereds tillträde på grund av kunden till boendet, har varit vårdslös.
c) Kunden skall hålla rent efter sig, kunden ska slutstäda själv i sin lägenhet om inget annat är angett i kontraktet. Städningen måste skötas enligt vårastädrutiner som finns uppsatta, Lägenheterna måste hållas i gott skick. Är detta inte skött kan saneringsavgifter tillkomma.
d) Av hälsoskäl är det mycket viktigt att kunden sover med lakan. Om kunden sover utan lakan, tillkommer avgift för nytt täcke, kudde och bäddmadrass. Motsvarande 1000 kr om vi upptäcker detta.
e) Gästerna får inte installera musikanläggning eller annan störande utrustning i lägenheterna.
f) Det råder totalt rökförbud. Eventuella överträdelser beivras. Överträdelse mot rökförbudet debiteras med en avgift från 5 000 SEK.
Nycklar: Samtliga nycklar till lägenheten skall vid utcheckning återlämnas i nyckellådan utanför dörren. För borttappad eller ej återlämnad nyckel debiteras 500 kr.
Avtalsbrott: Detta är ett avtal upprättat mellan kunden (beställaren) och Svenska Semesterhem AB. Avtalet är bindande och godkänt av kunden om ej svar inkommer inom 7 dagar från bokningsbekräftelsen. Avtalet upphör att gälla med omedelbar verkan om:
Tvister: Tvister som hänskjuts till avgörande vid allmän domstol ska avgöras vid Kalmar tingsrätt som första instans.
Force majeure: Vid krig, naturkatastrofer, strejk och andra händelser som är att betrakta som force majeure kan Svenska Semesterhem upphäva avtalet, varvid gästen snarast skall underrättas.